Purpose marketing en betekenis geven

Positief bijdragen om relevant te blijven 

75% Van de consumenten wil dat bedrijven positieve impact op de samenleving en de wereld hebben. En de nieuwe generatie werknemers wil ook bij dat soort bedrijven werken. Veel bedrijven beseffen dat en werken daaraan, maar vinden het lastig om dit te verwerken in hun strategie en verhaal naar buiten.

Gezamenlijke uitdaging
SPAZIO LIBERO gaat die uitdaging graag met je aan. Want wij denken dat positieve veranderingen van bedrijven komen en dat ieder bedrijf hierin kan uitblinken: maatschappelijk, circulair, of puur vanuit klantgerichtheid.

 

Purpose of betekenis-marketing

Er zijn veel grote uitdagingen in onze wereld. Maar ook steeds meer betekenisvolle bedrijven die deze uitdagingen aan durven te gaan en er kansen in zien. Wanneer dit soort bedrijven meer positieve aandacht krijgt, groeien deze bedrijven, inspireren zij anderen én maken ze impact voor de samenleving. Dit zijn in onze ogen de ‘sterren’ van de toekomst, die wij graag een stap vooruit brengen met onze expertise.

'Ster' bedrijven met durf
SPAZIO LIBERO ondersteunt en stimuleert ‘ster’ bedrijven om hun positieve impact voor elkaar te krijgen of in het geval van start-ups om hun kritische massa te bereiken. Hiervoor is vaak een grote marketing-omschakeling nodig. Van commercieel naar meer echte betekenis erin!


Oprechte klantgerichtheid

Klantgerichte ster-bedrijven willen verandering maken in hun markt, misleiding tegengaan en oprechte klantgerichtheid vergroten. Hoe meer klantgerichtheid, hoe beter het is voor een positieve beweging in de maatschappij.

 

Ecologie en duurzaamheid

Deze circulaire ster-bedrijven willen een verandering teweeg brengen op het gebied van ecologie en duurzaamheid. Vanuit hun aanbod en marktomgeving bevorderen ze een meer circulaire economie.

 

Bijdrage aan maatschappij

De maatschappelijk ster-bedrijven zetten zich in voor het vergroten van sociale cohesie, de inclusieve samenleving, betere gezondheid binnen de samenleving, of het bestrijden van eenzaamheid en armoede.


Employer branding

De nieuwe generatie werknemers op de arbeidsmarkt, staat heel anders in de wereld dan de generaties daarvoor. Meer dan het materiële aspect, vindt dit talent het belangrijk om te werken bij een werkgever die een positieve impact op de samenleving en wereld heeft.

Talent aantrekken en behouden
Vanuit onze expertise op het vlak van employer branding, employer value propositions en arbeidsmarktcommunicatie helpen wij je graag bij het aantrekken van het beste talent.

SPAZIO LIBERO ondersteunt en stimuleert ‘ster’ bedrijven die de durf hebben om hun positieve impact voor elkaar te krijgen of in het geval van start-ups om hun kritische massa te bereiken.